Marko Antonije i Kleopatra
Gustav Klimt, Beč, 1885., tutkalna tempera
HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka (svod)
Unutar antičkog ambijenta smješten je prizor koji svjedoči o bitci kod Aleksandrije u kojoj Marko Antonije biva poražen od Oktavijana. Njegovo izmučeno tijelo prikazano je tik uz Kleopatru na čijem se licu jasno ocrtava očaj nad sudbinom koja ju je zadesila. Za to vrijeme u pozadini se i dalje odvija žustra bitka između dviju zaraćenih strana s nekoliko istaknutih protagonista, od kojih je jedan u potpunosti prikazan s leđa, a drugi s boka. Sličan lik poslije će se naći na glasovitome Klimtovu Plakatu za prvu izložbu bečke Secesije, a prikazuje Tezeja u borbi s Minotaurom. Za glavu konja, koja se također dobro ističe, ostao je vidljiv pripremni crtež, što je čest slučaj na njegovim riječkim slikama. U središte iznimno kompleksnog zbivanja, koje će mu poslije pomoći u oslikavanju stropa bečkog Burgtheatra, umjetnik ipak ponajprije postavlja ljubavni par i uprizorenje smrti, dok se scena rata u drugom planu doima poput ubačenog fragmenta koji egzistira sam za sebe. Klimtova kompozicija izmiče svakom teatralnom iluzionizmu i inzistira na bezvremenom simbolizmu.