Alegorija plesne umjetnosti
Franz Matsch, Beč, 1885., tutkalna tempera
HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka (svod)
Naziv slike referira se na središnji prikaz grupe plesačica prikazanih u pozadini. Pet ženskih figura plesnim je pokretima oblikovalo krug, a obavija ih girlanda od bijelog cvijeća. Smještene u antički ambijent, iza kojega se nazire prirodno okruženje, glavni su nositelj prizora koji promatra tek dvoje promatrača. Može se pretpostaviti da je riječ o nekome značajnom paru, poglavito muškarcu koji, kao opčinjen, ne odmiče pogled od plesačica kojima je namijenio cvjetni vijenac što ga drži u rukama. Plesačice se razlikuju po individualiziranim crtama lica, koja slikar idealizira kao i u slučaju drugih ženskih likova na preostalim dvjema slikama. U tome se također razlikuje od kolege Gustava koji se ne prepušta šablonskim rješenjima te na Alegoriji ozbiljne opere poseže za prizorom naglašene dramatičnosti kojim dominira Kleopatrin prodoran pogled.